21.3.10

Bingung (bukan bengang)

salam,

wah, tak menyempat2. masuk ni dah entry yg ke-3 aku tulis mlm ni. maklum lah, dah lama tak meulis la katakan, jadi banyak lah perkara nak disebutkan. kali ni aku nak bagi tahu yg aku sebenarnya bingung memikirkan satu masalah ni. sampaikan aku tak tahu nak bagi kata putus yang macam mana.

masalah nya begini:
aku dapat tawaran kerja, perkara ni mmg la sgt2 menggembirakan aku. cuma yang jadi permasalahannye ialah bila aku fikirkan tempat aku ditawarkan kerja ni. kat Kalimantan, jauh tu.. memanglah tawarannya bagus, tapi bila fikirkan tempatnya, hmmm aku terpaksa berfikir berkali2. namun, sampai sekarang pun aku tak dapat kata putus lagi.

yang menjadi persoalannya, mampukan aku menyesuaikan diri kat sana. tapi kalau aku tak ambil peluang ni, aku tak dapat nak belajar sesuatu yang baru. yang pastinya budaya kerja kat sana dengan kat sini memang berbeza, tawaran seperti ini hanya datang sekali seumur hidup. hmm,, harap2 dipermudahkan untuk aku membuat pilihan. Amin.....

Tidak ada komentar: