22.10.10

Mencuba.....

Aku ingin mencuba
mencuba untuk tidak pesimis
jadi lebih positif
dalam segala hal

mungkin aku cepat terasa
mungkin hati cepat terluka
mungkin hati cepat cemburu buta
dan mungkin hati ini
tidak setegar mana

Aku ingin mencuba
mencuba melihat orang bahagia
kerana dalam tawa mereka
terselit tawaku
kerana dalam gembira mereka
wujud secebis gembira untukku
dan kerana bahagia mereka
aku turut bahagia

kerana aku sendiri
tidak mampu untuk
memberi bahagia pada hatiku
sendiri
aku tidak mampu
untuk membuat hatiku tertawa
sendiri

Aku ingin mencuba
melupa segala kesedihan silam
yang seringkali singgah
dalam mimpiku
aku ingin semuanya hilang
agar aku bisa tenang
menjalani setiap langkah hidupku

Aku ingin terus mencuba
mencuba tanpa hentinya
selagi nafas ini berhembus
selagi jantung ini berdetak
aku pasti akan terus mencuba
agar satu hari nanti
aku tidak akan bertanya kembali
"mengapa aku tidak pernah mencuba?"



Mencuba......

Tidak ada komentar: