19.10.10

Al-kisahnya

Seperti hari2 yang lainnya, kelas hari SELASA dan KHAMIS memang membuatkan aku rasa sangat mengantuk. sebabnya??
  1. kelas2 yg ada pada hari tersebut merupakan kelas teori
  2. sebab aku ni mmg cepat bosan...bila lecture baca semula apa yg mmg dah ade dlm buku.
  3. sebab aku mmg sgt2 mengantuk.....
(ngengs je kan?)

Nak di jadikan cerita, masa dalam kelas tadi, aku dengan tekad dan gigihnya merancang nak pergi tgk wayang kat WWM. Jadi, lepas je abis kelas, aku terus melangkah menuju ke kereta dan menghidupkan enjin kereta dgn jayanya. Tanpa berlengah walau sesaat pun, aku terus memecut dan memandu laju menuju ke WWM.

Tapi sebelum tu, aku singgah dulu kat McD drive thru dan SHELL yg berhampiran dengan jalan menghala ke UIA. Aku nak topup minyak kereta dan topup perut aku yg dari tadi asyik bergurindam saja sebab sudah semalaman aku tidak menjamah apa2 makanan langsung. (Tak ada selera. ni baru nk buka selera).

Selesai je "menopup" minyak dan membeli satu set BLACK PAPPER Spicy Chicken McDuluxe, (aku beli sbb nak pastikan betul ke komen2 yg aku pernah dengar sebelum ni, ada yg kata sedap, ada juga yg kata tak sedap. so baik aku pastikan sendiri), aku terus memecut laju di atas jalan raya menuju ke Wangsa Maju, sambil2 tu menjamah set hidangan yang aku beli tadi. (dont drink and drive, tade ckp pon dont eat and drive kan?)

Sedang aku memandu (sambil menjamah buger), tiba2 fokus aku diganggu oleh sebuah KENARI PUTIH yg berada di depan kereta aku. Sebabnya, kenari tu berada di lorong tengah, tapi cara driver tu memandu macam tengah berada di lorong kiri, aku rasa dalam 50km/j je kot. Dan aku memang pantang tengok orang memandu macam "bercanda dipasiran pantai". Dengan perasaan sedikit geram, aku pun terus cari peluang untuk memintas kenari tu. Setelah beberapa minit menghadapi pemandu yg sangat "berhemah" seperti beliau, akhirnya aku pun berjaya memintas kenari tersebut. Seperti biasa, bila aku dah dapat pintas je kereta yg menjengkelkan mcm tu, aku pun pandang la pemandu tu dengan pandangan yg sangat geram. Aku ingatkan pemandu tadi nak bagi respon, tapi sebaliknya yg berlaku, boleh pula, beliau dengan santainya memandu kereta menggunakan sebelah tangan sahaja, manakala tangan yg sebelah lagi sibuk mencabut bulu2 hidung beliau (yg aku rasa dah mencanak keluar sampai tak menyempat nak cabut kat rumah). Ada ke PATUT???? (sabar je la). Malas nak memikirkan hal kenari tadi, aku pun meneruskan perjalanan.

Tiba2 aku perasan sesuatu yg pelik. Kenapa tiba2 aku nampak ada ZOO NEGARA? pergi wangsa maju mana ada lalu zoo. (Ni dah pelik ni). Baru aku sedar, aku dah terlajak jauh. (hampir sampai UK perdana kot). So, ape lagi, aku pun dengan segala hormatnya, membuat pusingan "U"....

(banyak pula story line nak pegi wwm ni. walhal, tujuan asalnya adalah nak pergi tgk wayang je. tapi cite ni pun dah macam cite wayang dah)

Kembali pada tujuan asal aku ke WWM, tgk wayang. Pada awalnya aku nak tengok cerita "Charlie st Cloud". Memandangkan mood aku masih lagi blum stabil, so aku pun buat keputusan nak tengok cerita yg lebih santai. Oleh kerana pukul 5 nanti aku masuk kerja, jadi aku pun kena la cari cerita yg habis sebelum pukul 5. Akhirnya, aku memilih untuk menonton cerita "Dinner with Schmucks", sebab poster dia nmpak macam cerita komedi je.

So, aku pun beratur untuk membeli tiket. Depan aku ada 5 orang lagi yg menunggu giliran mereka. tak sampai beberapa minit, sampai la giliran aku, maka terjadi la dialog antara aku dan "si penjual tiket"

"selamat dtg, nak tgk movie ape?"
"cerita dinner with schmucks ye"
"pukul 2.15 ye?'
"iye"
"brapa org"
"sorg je"
"ok. pilih mana2 sit yg warna biru cair."
"saya pilih J8"
"ok, Dinner with schmucks, 2.15, J8. RM11 saja"

Aku pun menghulurkan note RM10+RM1
dan "si penjual tiket" pun menghulurkan sekeping tiket kat aku.
Setelah itu aku pun pergi ke kaunter f&b, nak beli popcorn dan minuman (wajibla... tgk wayang kan? tak sah la kalau tade cicipan tersebut).

tiket: check!
popcorn + air: check!

Tanpa membuang masa, aku pun terus menuju ke dalam panggung. Aku merupakan orang pertama yang masuk (bangganya). Luas juga ruangan panggung kat wwm ni. Siap boleh bersila lagi. tak macam panggung2 yang pernah aku pergi sebelum ni. Malah lebih besar dari Chatay Damansara aku kira.

Hampir 5 minit aku duduk dalam hall tu sorang diri, tapi masih belum ada lagi orang lain yang masuk. (eh betul ke hall ni? ntah2 aku salah hall tak). Baru je berniat nak bangun, tetiba, ada la sepasang manusia ni masuk, sambil ketawa2. kelakar la agaknya perkara yg diorang bualkan tu. Agaknya? tak lama kemudian, masuk pula seorang lagi.

Akhirnya, setelah penat menunggu, montaj filem pun terpapar kat skrin lebar di depan aku. nampak gayanya aku dan 3 orang ni je la yg menonton filem ni. Tapi tak kesah la, lagi bagus. Boleh la aku duduk sesuka hati. Tak kesah nak duduk macam mana pun. Yang bestnye, tade orang kat kiri dan kanan aku. Jadi tak perlu la nak sopan sangat kan??? (rasa macam ada panggung peribadi je)

Lampu panggung pun dah dimalapkan, bermakna filem pun dah nak mula. So, aku pun nak hibernate sebentar. (Sesi menonton wayang telah bermula untuk 2 jam seterusnya....)

...............................................




Tidak ada komentar: