25.10.10

Lagu Kita.... Satu Dekad....





Deras hati ku berdetar
Di langit aku terlihatkanmu
Terang malam.... teman kita
Dengan angin meniup sayu

Ku petik gitar akustik ini
Dengan harapan dia mendengar
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus...
Menyanyi lagu ini untukmu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untukmu
Arah hidup kita
Digambar bintang di angkasa
Dan berkelip melukis cinta
Terciptalah Lagu Kita

Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Terciptalah Lagu Kita



Tanpa kita sedari, sudah hampir satu dekad kita bersama.
Sejak dari seawal zaman persekolahan hingga sekarang.
Alhamdulillah...

Terlalu pantas masa berlalu meninggalkan kita.
Banyak memori yang tercipta sepanjang sedekad perkenalan.
Terlalu banyak,
hingga tidak terhimpun kisahnya walau ditintakan keatas senaskah buku.

Walaupun kita punya idealogi berbeza, namun kita masih bisa duduk semeja.
Kau dan aku punya pendapat yang berlainan
Walau setiap perbualan sering jadi perbalahan
Namun perbezaan itu yang mengeratkan ukhwah kita.
Kerana kita saling menegur antara satu sama lain.
Tiada berselindung dibalik kata-kata manis.

Kau mengajar aku untuk jadi teman yang bisa jujur dalam setiap hal.
Kau mengajar aku agar sentiasa sedar untuk berpijak dibumi yang nyata.
Yang paling penting, kau sentiasa ada ketika aku sedang menangis, tanpa perlu dipinta.

Ingat lagi, ketika kita pulang sekolah bersama?
Jalan kaki ditengah2 panas terik?
Sempat singgah digerai cendol untuk menikmati semangkuk cendol pulut bersama.
Aku rindukan saat-saat itu.

Pernah dulu hatiku terluka
Gara-gara permergianmu tanpa aku bersedia menghadapinya
Kau memberitahuku disaat-saat akhir sebelum pemergianmu
Namun aku pasrah
Aku tidak pernah menyesal
Kerana kehilanganmu ketika itu, mengajar aku untuk jadi lebih ampuh
Walau hakikatnya hatiku luluh, jadi rapuh.
Dan kerana itu juga aku jadi lebih menghargai nilai sebuah persahabatan.

Kini kita sekali lagi bersama
Bersama untuk sedekad lamanya..
Mudah-mudahan persahabatan ini kekal
Bukan untuk sedekad cuma
Tapi untuk selama-lamanya

INSYAALLAH......





Tidak ada komentar: