10.8.11

•♥• Rintihan Dari Seorang Hamba •♥•

Ya Allah,

Berilah aku kekuatan dalam menghadapi ujianMu.


Berilah aku petunjuk dan hidayah agar aku tidak sesat.


Terangilah jalanku dengan cahayaMu.


Ya Allah,


Jadikanlah aku orang-orang yang kuat dan sabar dalam 


melayani kehendakMu.


Jadikanlah aku orang-orang yang redha atas sesuatu perkara 


yang menimpa.


Jadikanlah aku setabah para utusanMu ketika mereka sedang 


berjihad,


hingga akhirnya mereka menang memerangi musuhMu.


Ya Allah,


Berikanlah berita gembira buatku,


dan buat mereka yang sentiasa sabar dengan ujian yang 


menimpa.


Bukakan mata hati dan mata batinku agar bisa memahami


hikmah yang Engkau turunkan.


Ya Allah,


Jadikanlah aku hambaMu,


yang bersyukur atas nikmat dan rahmat yang Engkau 


kurniakan.


Hindarilah aku daripada menjadi orang-orang yang lalai dan


hindari juga aku dari menjadi orang-orang yang fasik.

Ya Allah,


Janganlah Engkau putuskan nikmat yang Engkau berikan 


padaku.


Pimpinlah aku agar terus berada di landasanMu yang benar 


ini.


Pimpinlah aku menjadi JUNDULLAH YANG BAIK BUDI 


SERTA AKHLAKNYA.


Ya Allah,


Ampuni segala dosa yang telah aku lakukan.


Berikanlah aku kejayaan di Dunia dan di Akhirat....











Tidak ada komentar: