23.2.11

Rasa macam useless je

Banyak perkara datang sekaligus yg membuatkan aku lelah. Kadang aku rasa macam nak larikan diri sebentar. Nak cari balik semangat yg hilang.

Aku terasa dengan sape? Dengan ramai orang. Paling yang aku tak boleh terima, staff aku. Dorang fikir dorang lebih dewasa, dorang boleh permainkan aku? Dah lah cuti tak bagitau, suka2 je datang lewat. Mentang2 sekrang ni mama takda, dorang suka2 buat hal.

Aku memang marah dan memang teringin nak marah orang yang kurang ajar macam tu. Cuma bila aku mengingat kembali pesan mama, aku kena tahan hati. Sebab aku dah janji dengan mama, biar dia je yg uruskan mengenai hal ehwal pekerja yg tak berdisiplin tu. Aku tahu mama tak bagi aku marah dorg sebab, tak ada sorang pun yang pernah tahan bila dengan aku marah. Dan aku pun tak nak terus2 jadi annoying.

Cuma bila aku jadi linear, macam2 perangai pula yg ditunjukkan. Takpe, memang satu hari nanti dorang akan kena juga dengan aku. Tunggu masa je lagi.

Boleh pula yang si "kakak murai" tu nak banding2 kan aku dengan adik aku. Yang paling menyakitkan hati, siap mengadu dengan adik aku lagi, motif?? nak laga2kan aku dengan adik aku ke?? Sengal!!!

Aku rasa macam useless je kali ni. Tak boleh menggalas amanah mama dengan jaya.

2 komentar:

NBB mengatakan...

a smooth sea never made a skillful mariner..

accept challenges, so that you may feel the exhilaration of victory. adventure is worthwhile! don't give up kak put!!

Violet Gurl mengatakan...

tq dear, very supportive comment. Correct, i should not take any criticism as a condemn statement. I should prove it to them that i am not that bad!!! i am not a looser.