14.2.11

Kembar ke??????

"Awak berdua ni kembar ye?"

Masing2 saling berpandangan dan senyum sesama sendiri. Aku pula hanya tersenyum dan tersengih. Pembantu jualan tu mengerutkan dahi lalu bertanya semula

"Kembar kan? Nampak sama je muka yang dua orang ni"

Ayu dan Chia, masing2 tak menjawab. Mereka hanya tersenyum dan memandang ke arah aku mengharapkan aku memberi respon pada soalan yang diajukan.

Aku tertawa kecil... sambil menganggukkan kepala.

"Patutlah sama. Tu la dari tadi perhati, muka yang dua orang ni sama je"

Yang budak dua orang ni, tak habis2 ketawa. Geli hati dengan statement yang diajukan oleh pembantu jualan kat Focus Point.

Insiden ni berlaku dua hari lepas, masa tu Ayu dan Chia temankan aku pergi amik cermin mata yang baru aku tempah.

mengenangkan semula kejadian tu, kami tak henti2 ketawa. Hatta masa makan malam tu pun kami masih lagi ketawa mengingatkan kembali dengan statement pembantu jualan tu.

KEMBAR ke????

Persoalannya.....

Dorang ni nampak sama ke?

Hahahaha



Tidak ada komentar: