23.2.11

Aku hanya sebagai satu option??. Mungkin.

Don't make someone your priority, when they only make you as an option.

Aku amik quote ni dari blog sorang sahabat. Terpanggil pula nak menyelami maksud tersirat disebalik quote yg ditulis oleh sahabat aku ni. (mohon izin Copy ye?)

Bila aku baca je frasa kat atas, tiba2 aku tersentap sendiri. Aku selalu buat orang macam tu ke? Mesti sedih bila fikirkan kalau ada orang buat kita sebagai satu option sahaja. Cari kita apabila diperlukan sahaja. SEDIHNYA!!!!

........................................................................................................................................

Minggu ni betul2 menyesakkan jiwa. Aku memang sangat terasa bila orang menganggap aku sabagai satu pilihan sahaja. Sakit hati kan bila orang cuma cari kita apabila diperlukan sahaja.

Memang sedih bila memikirkan keadaan macam tu berlaku kat kita. Tapi pernah terfikir tak, "Whats goes around comes around". Selalunya kita akan terasa diri dijadikan sebagai satu option hanya kerana kita sering memperlakukan orang lain macam tu juga.

Aku rasa mesti aku selalu buat orang macam tu kan? Sebab kali ni aku betul2 rasa sedih. Aku rasa seolah2 aku diperlakukan macam satu option. PILIHAN:A,B,C,D??
Aku pilihan yang mana? Aku sendiri pun tak pasti.

Memang sedih sangat bila ada orang buat kita macam tu.

Tapi nak buat macam mana. Bukan semua perkara orang boleh dahulukan kita. Mungkin sebab kita pun selalu buat orang macam tu.

Tapi kenapa aku perlu terasa sangat. Kenapa aku perlu terasa. Hak masing2 la nak dahulukan siapa. Tak ada sebab pun kenapa aku perlu nak rasa sedih.

Peduli lah...

2 komentar:

NBB mengatakan...

B-)

Violet Gurl mengatakan...

aduhai, post yg mengarut bila jiwa tgh kacau... bila baca balik, sendiri pun tak paham. hahaha