29.11.10

akhirnya...dpt gak jawab.

1. Apa benda yang paling penting dalam hidup ?
Duit... hahaha

2. Benda terakhir yang kau beli guna duit sendiri ?
mp4, tu pun sampai 18 kali fikir.

3. Tempat ingin melangsungkan perkahwinan dan tema perkahwinan
Tepi pantai, Beach garden wedding

4. Adakah kau sedang bercinta sekarang ?
Sentiasa.... ^__^!

5. Berapa lama kau akan mencintai kekasih kau ?
Selama dia mencintai aku...huhuhu

6. Novel/buku/majalah terakhir y kau beli ?
Think like Donald Trump...

7. Antara mak dan ayah yang mana lebih mesra ?
Mia madre..

8. Namakan orang yang betul-betul kau nak jumpa dalam hidup ?
my future husband!!!

9. Adakah kau basuh baju sendiri ?
mesin yg basuh

10. Tempat yang kau betul2 nak pergi?
yg betul2, baitullah. yg main2, zurich

11. Pilih satu peluk atau cium ?
dua2 pon bleh

12. Tiga benda orang yang tag kau ?
A) Gha..
i- Sangat suke senyum... tak kira apa pun situasi beliau ketika itu
ii- Sangat tegas dengan pendirian... kadang2 takut juga nak provok
iii- sensitif dan penyayang... suka sgt bermanja2... ahaks!!
'
'
B) Aie
i- first tyme jumpe, nmpk matang... dah kenal... huhuhu... Allah je la yg tau
ii- takmo mengaku kalah... pantang tol nk surrender
iii- tak suka mee kuning, suka kepek pisang (???) suke amik gambar...

ok? anda ok? masih boleh bernafas?? .. .

13. Benda yang kau sangat-sangat sayang dalam hidup ?

lappy+car+mp4... menangis kot cari duit nak beli.... (benda kan?)

14. Lima lagu paling suka dan selalu dengar ?
i- A moment like this-Kelly
ii- Because of you-Kelly
iii- Albi nadak-Fares
iv- Suara-hijau daun
v- Kiya karo-maher

15. Bila tarikh lahir dan dekat mana sambut tahun lepas ?
8 januari 1987, tahun lepas...tak ingt la.... selalu naim blanja makan kek ngan tgk wayang je la... tp kitorg dorg je...takpun my mom blanja makan....(tak prnah celebrate formal)



16. Lima blogger yang kau nak tag ?
urm...urmm......urmmmm....sape lagi y ada blog? blum tag???
i- poji (anda kata nk jawap)
ii- naim.... kalau rajin online sila la jawap
iii- wafy, jawap kat blog satu lagi... Harus!!
iii- teha... lau bace... anda diharuskan jawab
v- kelly....aku nak paksa kau jawap


Cik Blog
1. nama2 panggilan:
  • formal=putri
  • kat umah=ayi
  • kat kedai=kakak
  • kat kolej=kat put
  • kt kg=eyi@ayi
  • gha=kak ciput
  • kt skolah=rie,putri, janno
  • aku suka=sari nover....
Nama penuh: PUTRI SARI JANNOVER... berjela la nama aku kalau bakal suami nak sebut masa akad nikah nnt.
Bagi yg belum kenal aku, mesti org akn anggp aku ni sombong and tak mesra alam. (Selalu je dgr mcm tu). Tapi mmg aku ni sorg yg pendiam n suka menyendiri. (sgt!!). aku cuma akn beramah mesra dgn org yg aku betul2 kenal @ betul2 nak kenal. lain dr tu, sorry... bukan sombong tapi, saya ni pemalu orangnya.(ehehe).

2. Tak suka bila tgk ader org sedih kt sekeliling aku, sebab aku senang sgt serap tenaga org... so kalau suasana tu suram, mood aku pun jadi suram. sebb tu aku lebih suka dok ditempat2 yg dpt bg aku inspirasi...bg aku semngat...

3. bercita2 nk ade bisnes sendiri, tulis buku sendiri, ade pusat pendidikan sendiri. bnyk perkara yg aku nk kongsi dgn org kat luar sana.

4. suka sgt tgk wayang sorg2, pegi jalan2 sorg, (mcm yg aku ckp, aku ni sorg yg pendiam n suka menyendiri).

5. Romantik, penyayang, tapi selalu tak dpat nk tunjuk. kadang2 org akn anggp aku berjiwa batu. tade perasaan. tapi mana dorg tahu...

Hobi
i-Membaca
ii-suka dgr lagu
iii-suka ketuk2 apa saja yg boleh diketuk... (mcm men percussion)
iv-makan @ jalan2 cari makan
v-tgk wayang


Blog
1. "Hijrahku kerana cinta". dapt inspirasi bila baca blog sorg shbt ni... dia kata, dia tak bnyk ckp, tapi ade bnyk benda nk dickp. so blog merupkan satu medium untuk dia berkata2. Dan aku, mmg suka menulis. seawal 12 tahun lagi aku dah tulis macam2, cuma slalu jd tatapan sdn bhd je la. bila dah tahu pasal blog, aku pun berhijrah dr diari ke blog..hijrah kerana cinta... untuk menulis, berkongsi. cuma kdg2 aku lebih suka tulis kat diari, sbb ade perkara yg peribadi.

2. setakat ni, ni la layout yg wat aku puas hati, tenang memandang. mungkin satu hari nanti aku akn improvasikan blog aku dgn layot yg lebih mantap.... kene bnyk belajar ni.

3. bnyk perkara yg aku nk kongsi kat dlm blog ni. tapi selalu xde masa nk tulis. selalunya aku akn tulis kt note book yg aku slalu bwk je... setakat ni, ni je la yg aku mmpu kongsi...



Nota Kaki :


1- kalau nk ikutkan, aku tak brapa ska sgt jwp soklan2 mcm ni. tapi sbb dah dua org tag, kena la jwab kan... ni pon amik masa lama sgt nk jwab.

2- penat sgt la nk fikir utk jawap tag ni.... tp xpe la... dah jawap dah pon...

3 komentar:

NBB mengatakan...

eh!!! nape jwpn cum ade y iras2 jerk??? tiruuuuu ek? ayok x tayoO..REPORT cikguu! >,<''

haiyooo. da cyup tag, kannye nk gtawu..org gak y kne wut spotcheck..haha btw c sea k ciputt puttttt ^^'

Violet Gurl mengatakan...

mne de tiru... nak wat cmne, jwpan lbh kurang jer.. jwb je la benda yg sama..

aiyoo. cikgu... pe salahnya wat spotcheck... nak wat cmne, ank murid awk yg sorg ni x rajin nk jwb soklan..

KAK ciput...put says: u r welcome.

NBB mengatakan...

x aci... hehOoo! terok betol!!
-__-' hohoo